- 11 grudnia 2018
JAK MÓWI ŻYRAFA?
Czy nie byłoby wspaniale, gdyby ludzie komunikując się ze sobą byli bardziej empatyczni, wyrażali swoje potrzeby i byli wrażliwi na potrzeby innych? Tak formułowali swoje prośby, żeby nie wydawały się żądaniami, domagającymi się natychmiastowego spełnienia? Czy nie miło byłoby żyć w świece, gdzie ludzie ze sobą rozmawiają, a nie tylko mówią do siebie?
MAMY DOBRĄ WIADOMOŚĆ:
Tak może być! Tego można się nauczyć!
Pomoże w tym :
POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY
Zapraszamy na spotkanie: Podstawy porozumienia bez przemocy – warsztaty wprowadzające
Co to jest?
Porozumienie bez Przemocy (ang. Nonviolent Comuniaction – NVC) jest czymś więcej, niż skuteczną strategią rozmowy. Jest życiową postawą, umożliwiającą tworzenie sytuacji, w których każdy uczestnik coś zyskuje, która daje konkretne narzędzia do budowania empatycznej komunikacji, co prowadzi do zrozumienia siebie. Mówiąc najkrócej – PbP (NVC) oznacza w praktyce:
MNIEJ NIEPOROZUMIEŃ, MNIEJ FRUSTRACJI, WIĘCEJ ROZWIĄZAŃ, WIĘCEJ RADOŚCI.
Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są dla wszystkich, którzy chcą świadomie budować relacje – tak, aby były źródłem satysfakcji, radości i bliskości. Zawodowo będą szczególnie przydatne dla osób pracujących w działach szkoleń, działach HR, psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, nauczycieli i trenerów, dadzą możliwość wzbogacenia swojego warsztatu o skuteczne narzędzia pracy i przyjrzenia się swojemu stylowi komunikacji. Świadomość daje wybór!
Czego się nauczę?
W trakcie warsztatów dowiesz się, jak można:
- budować relacje oparte na zrozumieniu i empatii,
- być w kontakcie ze swoimi emocjami,
- zerwać ze sposobem myślenia, który prowadzi do gniewu i depresji,
- nie brać odpowiedzialności za uczucia innych ludzi i jednocześnie – brać pod uwagę ich potrzeby,
- postrzegać rzeczywistość bez osądów i porównań,
- zapobiegać konfliktom i rozwiązywać je, stosując Porozumienie bez Przemocy,
- dzięki empatycznej komunikacji z innymi stać się szczęśliwszym człowiekiem,
- rozpoznawać zakłócenia w procesie komunikacji i jak ich unikać,
- zmienić sposób mówienia na taki, który zaprasza do dialogu i tworzy atmosferę wzajemnego szacunku
W czasie warsztatów zaprezentujemy i poćwiczymy 4 kroki empatycznej komunikacji:
- obserwację bez osądu,
- wyrażanie uczuć,
- identyfikowanie swoich potrzeb i potrzeb innych ludzi,
- wyrażanie próśb, które nie są żądaniem
W czterech krokach pokażemy, jak można zmienić swój styl wyrażania siebie i słuchania innych, tak aby nawiązywać szczere i otwarte relacje, oparte na wzajemnym szacunku. Zobaczymy, jak odróżnić oceny od obserwacji, odkryjemy różnorodność uczuć i potrzeb, sprawdzimy, co zrobić, żeby prośba nie była żądaniem.
Gdzie?
W Katowicach, w gabinecie psychologicznym Psychostrefa- kopalnia zasobów.
ul Bażantów 22/1
40-668 Katowice
Kiedy?
28-29 stycznia 2019 r.
Pierwszego dnia zajęcia obywają się popołudniu, drugiego przez cały dzień.
Jak się zapisać?
Napisać na adres kontakt@psychostrefa.com.pl podając swoje imię, nazwisko i telefon kontaktowy oraz dane do faktury, jeśli zachodzi potrzeba jej wystawienia.
UWAGA: Ilość miejsc ograniczona. Planowane są zajęcia w małej, kameralnej grupie (max.12 osób), dlatego doradzamy odpowiednio wczesne zgłoszenie.
Ile inwestuję?
Masz dwie możliwości:
- jednorazowe opłacenie całego szkolenia w ciągu 3 dni od daty potwierdzenia przez organizatora przyjęcia na szkolenie – wtedy całkowity koszt szkolenia wynosi 344 zł brutto i jest to oferta bezzwrotna.
- wpłata w dwóch ratach: 100 zł zaliczki w ciągu 3 dni od daty potwierdzenia przez organizatora przyjęcia na szkolenie i II część – 318 zł najpóźniej 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia – wtedy koszt całości wynosi 418 zł brutto
Ceny zawierają 23% VAT
Gwarancją rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki lub pełnej kwoty.
Opłatę należy uiścić przelewem, podając w tytule nazwę szkolenia oraz imię i nazwisko uczestnika. Wystawiamy faktury VAT.
Numer konta: 31 1050 1214 1000 0092 0970 3447
Co ma z tym wszystkim wspólnego żyrafa?
Marshall Rosenberg nazwał nauczany na warsztatach język 4 kroków językiem żyrafy i przeciwstawił go językowi szakala.
Chcesz się dowiedzieć, dlaczego? Przyjdź na warsztaty!
Do zobaczenia w Katowicach!
Prowadzenie warsztatów:
Elżbieta Więcław – certyfikowana trenerka PbP (NVC). Od wielu lat z radością dzieli się jako praktyk sposobami wykorzystania filozofii PbP w życiu prywatnym i zawodowym.
Wszystko da się powiedzieć. Trzeba tylko zacząć, słowo po słowie. – Javier Marias
Elżbieta Więcław: Z pasją i pokorą szukam w życiu porozumienia, zwłaszcza wtedy, kiedy trudno jest się usłyszeć. NVC jest dla mnie w tych poszukiwaniach bardzo pomocną drogą. W szkołach FILOMATY uczymy się empatii na równi ze szkolnymi przedmiotami. Aby młody człowiek stał się empatyczny i życzliwy, musi być traktowany z empatią i życzliwością. I oto jest nasza filozofia działania: potrzeby każdego człowieka są tak samo ważne i każdy ma prawo do szacunku, bezpieczeństwa, uczenia się, przeżywania emocji.
Szukamy odpowiedzi na pytania, zadajemy nowe, podejmujemy wyzwania. Czasem popełniamy błędy, mierzymy się z konfliktami i -SZUKAMY WSPÓLNYCH ROZWIĄZAŃ.
Serdecznie pozdrawiam,
Elżbieta Więcław
Wiceprezes Zarządu FILOMATA Sp.z o.o
44-100 GLIWICE ul. Bojkowska 20A
tel.+48 32 2707665
http://www.filomata.com.pl
FILOMATA – szkoły możliwości
Opinie uczestników poprzednich edycji warsztatów
…ten warsztat to była dla mnie pasjonująca podróż pociągiem, która bazowała na zaufaniu do grupy i doświadczeniu oraz wiedzy Elżbiety, prowadzącej szkolenie. Dojechałam do kilku inspirujących stacji: Uświadomiłam sobie, że każdy z nas ma te same potrzeby i że mogą być u każdego/każdej w innej kolejności usytuowane. Znalazłam możliwość szukania oceanu strategii jak dochodzić do celu z uszanowaniem siebie i innych. A na ostatniej stacji podczas tej wyprawy wiem, że chcę kontynuować podróż w świecie NVC. Dziękuję!
Kaśka
Dziękuję Elżbiecie za profesjonalne podejście, zaangażowanie i niezwykłą, udzielającą się energię podczas warsztatów. Choć „coś tam” w temacie NVC już wiedziałam i starałam się w swoim życiu, stawiać na relacje z drugim człowiekiem, po raz pierwszy od bardzo dawna, uświadomiłam sobie, jak ważne w tym procesie jest zatroszczenie się i okazanie empatii – samej sobie. Dziękuję również za zrozumienie i szacunek dla trudów otwartości, za uśmiech, skupienie i za empatię… Za ciekawą i zabawną formułę zaproszenia grupy do współpracy i aktywności 🙂 Za wszelkie inspiracje, wskazówki i za zaskakującą niespodziankę, która została w kopercie…
Edyta – mama Martyny i Oliwiera
DZIĘKUJE OGROMNIE za…
…uświadomienie „szakala i żyrafy” we mnie i innych, „listę potrzeb”, „4kroki”, „ćwiczenie z wartościami”, „nazywanie uczuć” (…) , Twoją energię, którą się podzieliłaś a ja dzielę się dalej… i nie mogę przestać!, wysłuchanie… (poczułam się jak nigdy dotąd… brakuje mi słowa na określenie tego głębokiego uczucia które się pojawiło wtedy… może „bezpiecznie” …nie chyba po prostu „kolorowo”), za „kopniaka” do działania… do nie poddawania się… do dzielenia się… do dalszej nauki… do życia…
…Twoją Chęć dzielenia się wiedzą, swoimi spostrzeżeniami, doświadczeniami, a nawet i błędami…
…to że nauczyłam się słuchać całą sobą (…)
…to że mogłam się znów nauczyć czegoś od innych
…przypomnienie mi, że warto być otwartym na ludzi… bo ostatnio już powątpiewałam trochę … 🙁
…przypomnienie, że trzeba dbać o relacje, które są naszym „jedynym kapitałem” i są najważniejsze w życiu. Tak po prostu: DZIĘKUJĘ BARDZO…
szczęśliwa mama – Grażyna
Warsztat poprowadzony w sposób bardzo profesjonalny, rzetelny i rzeczowy. Te dwa dni pozwoliły mi spojrzeć na wiele dotąd problemowych spraw z innej perspektywy, pokazały jak wiele zależy od nas. Do tego całość przeprowadzona w sposób absorbujący, ciekawy, angażujący w każdej niemal minucie. Szczerze polecam.
Ewa
…ja nawet nie wiedziałam, w jakim byłam „deficycie komunikacyjnym”. Jestem zadowolona, bo naładowałam się empatią. Bardzo mnie raduje, że krąg osób dbających o relacje jest coraz szerszy. Przecież chyba chodzi o to, żeby było dobrze, a nie źle; lepiej , a nie gorzej, czyż nie???? A skoro wiadomo, jak to się robi, to działać! Z wyrazami podziwu i wielkiej sympatii.
Weronika Z.-G.
REGULAMIN SZKOLENIA
- Gwarancją miejsca na szkoleniu jest wpłata zaliczki w wysokości określonej przez organizatora, po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia na szkolenie.
- Wpłaty zaliczki należy dokonać najpóźniej do 3 dni od otrzymania od organizatora potwierdzenia przyjęcia na szkolenie. Wpłaty pozostałej kwoty należy dokonać najpóźniej 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia.
- Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić organizatorowi pisemnie (e-mail). W przypadku rezygnacji ze szkolenia wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi.
- Jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie 7 dni (lub mniej) cała wpłacona kwota nie podlega zwrotowi, chyba, że osoba rezygnująca znajdzie zastępstwo na swoje miejsce.
- W przypadku skorzystania ze zniżki, uczestnik zobowiązuje się do wniesienia jednorazowej opłaty w terminie do 3 dni od otrzymania od organizatora potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
- Oferta ze zniżką jest ofertą bezzwrotną, tzn. w przypadku rezygnacji ze szkolenia wpłacona kwota nie podlega zwrotowi.
- W przypadku odwołania lub przesunięcia terminu szkolenia z powodów niezależnych od organizatora, zgłaszającemu zostanie zwrócona w całości dokonana wpłata.
- Opłatę za szkolenie należy uiścić przelewem na konto podane przez organizatora (w tytule przelewu prosimy podać nazwę szkolenia oraz imię i nazwisko uczestnika.)
Przetwarzania danych osobowych
- Administratorem danych osobowych osób zapisujących się na szkolenie jest Marfir Małgorzata Jodłowska z siedzibą: ul. Św. Stanisława 9 40-014 Katowice. Przetwarzanie danych osobowych osób uczestniczących w szkoleniu odbywa się na podstawie zgody osoby zapisującej się (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji szkolenia i rozliczenia należności z nim związanych.
- Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla udziału danej osoby w szkoleniu. Odmowa przekazania danych osobowych oznacza brak możliwości udziału danej osoby w szkoleniu
- Osoba zgłaszająca swój udział w szkoleniu ma prawo do wyrażenia dodatkowej zgody na otrzymywanie od administratora informacji marketingowych. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.
- Osoba zgłaszająca swój udział w szkoleniu ma prawo do żądania od administratora dostępu do jego danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Osoba ta ma także prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych.
- Osoba zgłaszająca swój udział w szkoleniu ma prawo w dowolnym momencie cofnąć zgodę na wykorzystanie danych osobowych .
- Cofnięcie zgody w sytuacji opisanej w pkt. powyżej nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, jakie było wykonywane przed cofnięciem zgody.